Rensning

Tja! Jag har haft ont i halsen i snart 1,5 vecka nu så jag har rensat lite gammalt skit och hittade en pärm med massa papper av utredningar, utvärderingar, papper om beslut om sommarkollo, papper om en speciell asperger grupp jag gick i 1gång/veckan, massor med kurser och papper ifrån "Handikapp Habilitering" mm. Satt igår i säkert 1,5h och läste igenom allt.. Jäklar vilken barndom man haft! Kommer inte ihåg att den var så komplicerad och svår... Blev tydligen hatad av allt o alla...
Kan skriva lite om vad det brukade stå på mina utvärderingar:
Okoncentrerad, stör mycket dom andra, när han kommer till en svår uppgift så låser han sig, vill inte ta emot hjälp, lägger alltid ner huvet på bordet när man både skriver på tavlan och pratar (kunde aldrig lyssna och läsa samtidigt antingen det ena eller det andra), Går runt i klassrummet när S. inte vill/kan jobba, har svårt att se sina egna fel om det blir en konflikt. Envis. Kommer ofta i konflikt med kamrater. Slåss. Han förstår sällan sin orsak till bråk. De andra började. Har S. bestämt sig för att göra en sak, arbete så är det så. Förstår inte att han ska följa instruktioner han får.(haha det känner jag fortfarande igen mig med....) Han ska bestämma. Envis, Svårläst! Ojämn, när han inte vill stänger han av.
Det var allt negativt om mig när jag gick i 3:an-5:an
Duktig på att lyssna, läsa, Praktiskt lagd. Duktig i träslöjd.
Det var allt positivt som lärarna skrev om mig.. Och folk säger att jag har haft ett bra liv..... ?

Gick på ett Sommarkollo med KÅS med folk som också hade Asperger, vi var väll 10 "elever" och 6 ledare, vi fick göra det VI ville och det vart aldrig något bråk.. Jo en gång när vi spela brännboll (som de flesta vet är vi med Asperger inte dom bästa på att vara med i Lagsporter..) det flög saker överallt när en inte fick iväg bollen, som tur va fick ingen nått på sig!
Det pågick i 10dagar, det kändes som 2 dagar då vi hade så roligt! Har kontakt med 1 person ifrån det lägret då vi gick i samma Aspergerskolan sedan.
Sen nu idag.. Jag har lärt mig det mesta, men som sagt, vissa saker kan man inte lära sig, vissa saker måste finnas kvar. Men man kan dämpa dom så mycket som möjligt så dom knappt syns.. 
Många säger att jag borde göra en ny utredning så jag får bort min diagnos men jag säger bara: Aldrig! 
Vissa dagar känner man mer och mindre, så beroende på dag, vädret, personerna man träffar/är med och hur mycket man sovit. Allt spelar roll för hur man känner sig..
Nej nu ska jag fixa lite mer och sen sätta mig och titta på någon bra film eller nått, ska försöka bli frisk nu!! 
/Simon Bagarn Persson

Kommentarer
Postat av: ett av alla bokstavsbarn

Känner igen mig i det du skriver! Jag tycker dock att på utvärderingar när det gäller 'bokstavsdiagnoser' så fokuserar dom oftast bara på det "negativa". Det är därför jag har svårt att hålla mitt humör när jag går på sånna samtal. Visst ska man få veta vad man kan "bli bättre" på, men det man klarar av och gör bra behöver man med höra.. eller det kanske bara är jag? haha ahja, har ett uttryck jag gillar :" De som älskar dig, räknar inte dina misstag." Stolt bokstavsbarn<3

2011-07-06 @ 17:59:48
Postat av: Kajsa

Mycket bra & intressant blogg ni har! Verkligen läsvärd!:)

2011-07-11 @ 22:16:43
URL: http://kajsens.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tycker det e sjukt bra att ni har startat denna förening/blogg..Jag själv är ett bokstavsbarn är diagnoserad med ADHD och utreds för Asperger..Men när jag läser de du skrev i detta inlägg oj säger jag bara de kändes som att läsa ur ens egna papper..

2011-08-01 @ 16:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0