Tatuering

Tja! Simon här! Tänkte berätta en liten historia om min tatuering: 
Detta är då tatueringen som jag har på höger ben, bokstäverna är slitna med flit. Ett Bokstavsbarns liv är inte perfekt, om ni läst min sammanfattning av mitt liv så vet ni nog att mitt liv inte har varit så perfekt som många tror. Jag kom på tatueringen för kanske 1,5års sen men visste inte helt vilket typsnitt och om jag vågade, men när jag gjorde den fick jag jättemycket beröm av tatueraren (Jocke på Teds Tattoo i Väsby) men såfort jag kom hem så fick jag väldigt mycket kritik av både pappa och av folk som kommenterat bilden på facebook, av dom i skolan fick jag kritik och många skratta åt mig för min tatuering men Rektorn, ja REKTORN gav mig hur mycket beröm som helst för att jag vågade kämpa och det gav mig lite mod och sen kom Petters låt Krafter (http://www.youtube.com/watch?v=bZYis4LXdYQ&feature=feedf) där han rappar att han är ett Bokstavsbarn och då visste jag att jag inte borde tveka om mina tatueringar, jag ska vara stolt över dom och inte låta någon sitta på mig.
Några veckor senare ska jag hämta ut pengar så när jag är klar säger en röst: Jäklar vilken snygg tröja! (Hade Jimmys egna gjorda tröjor där det står bak: Stolt Bokstavsbarn) sen hade vi en diskution i kanske 20-30min om hur det är med Asperger mm. hon var en trevlig människa.. Och som hon sa "Ett gäng ungdomar i Väsby talar högt om sitt "handikapp". Jag tycker det är JÄTTE stort och jätte modigt! Simon har asberger syndrom. På tröjan han bär står det bl.a. JimmyH på armen. Jimmy är en kille som har ADHD, diabetes o alopecia. Jimmy skriver låtar och rappar om sitt liv. Dom här killarna vill visa att dom oxå är vanliga människor fast med en bokstavskombination. Simon var en Super trevlig kille, otroligt vuxen/mogen för sin ålder med sund inställning. Det var ett fantastiskt samtal med en total främling som jag mötte i bankomatkön. Han förgyllde min dag och fick mig se på livet ur ytterligare ett nytt perspektiv ♥" det gjorde min dag lite bättre..
Så i höst kommer nästa tatuering, den kommer sitta på vänster ben och vara i samma typsnitt som Bokstavsbarn tatueringen. 
Nej nu ska jag ner och hämta lite godis och sen sätta mig i soffan och titta på Den utvalde som går på 5:an kl 21! :)

Kommentarer
Postat av: L

Bokstavsbarn<3

2011-06-19 @ 22:31:06
Postat av: Matilda

Gillar idéen med föreningen. Jag tycker det är bra att ni står för er själva :)

2011-06-19 @ 22:54:24
URL: http://mlauridsen.blog.com
Postat av: Mia-Marie

Hejsan, hittade hit via facebook och sprider nu vidare om eran sajt och facebook grupp =)



Superbra detta ni gör - applåder till er!



Och grymt snygg gaddning =)

2011-06-27 @ 18:12:03
URL: http://maskrosmorsan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0