Lugnande

Hej! 
Har inte haft så mycket tid så har inte hunnit sitta framför datorn, har jobbat, jobbat och jobbat. Sen när man kommit hem så har jag fixat lite med mina bilar.

Vet att många Bokstavsbarn (och "normala" människor också) gör något för att koppla av, vissa läser böcker, vissa tittar på film, vissa åker o tränar MEN inte jag. Jag går ut o meckar med mina bilar (brukar dock bara bli den ena) för då kan jag koppla av, bara tänka på vad jag ska göra. Det värsta är dock då att.. Jag brukar ALLTID lägga upp en dagsplan om vad som ska göras och när den planen inte följs eller blir försenad då skiter sig allt, t ex i helgen, höll på att måla mina nya dörrsidor och jäklar vad lång tid det tar för Oljefärg att torka! Blev galen! Så la första lagret på freda eftermidda, nästa lager på lörda morgon då tänkte jag att men då kan jag sätta in dom på söndan. Icke.. Färgen hade inte torkat så jag vandrade bara runt i flera timmar men tillslut så sket jag i det och började borra och skruva även fast färgen inte hade torkat helt ordentligt så sen gick jag ut o satte fast ena dörrsidan och när jag var ungefär halvvägs på andra så skulle vi helt plötsligt åka iväg o käka kinamat (?!) så jag blev ju helt paff för jag var inne i mitt och ville få klart det men nej vi skulle åka NU så vi åkte iväg, kom hem 1,5h senare (skulle lägga mig senast kl 20:30 då jag skulle upp o jobba dagen efter) klockan var då 20:10 jag blev lagom stressad.. Stressmecka ihop allt koppla in det jag skulle koppla in, städa och fixa sen klockan 23:10 kom jag i sängen.. Tror ni jag var pigg på jobbet dagen efter? 5h sömn.. Chefen tittade lite konstigt på mig då jag stod och drack en Rockstar Cola när jag kom dit.. Men sen var det bara att köra! 
Efter jobbet kom jag hem och forsatte och nu är jag äntligen klar med helgens jobb (och det är tisda nu hmm... ?) Känns skönt men ändå jobbigt.. Men nu ska jag ut och fixa lite mer! 

Har ni något som gör er lugn, skriv det gärna! Alla är vi olika men vi alla har någon liknelse!
/Simon

Kommentarer
Postat av: ett av alla bokstavsbarn

Musik gör mig lugn.. Lyssnar tillomed på natten.. På något sätt lugnar det ner alla tankar. Brukar garva åt hur mina tankar kan "flyga" iväg.. Kan prata om vad jag ska handla sen slutar det med att jag pratar om ett program på tv:n i samma mening..

2011-07-12 @ 19:49:05
Postat av: ett stolt bokstavsbarn

Att göra något, jobba med händerna, att måla, snickra, bygga, nåt litet alltså nånting där man använder händerna, gör mig lugn

2011-07-13 @ 19:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0