Stolt bokstavsbarn

Hejsan! Jag har tyvär ingen tid att skriva något långt inlägg men ska nog lyckas få ihop något. Ska kliva upp 05:45 i morgon så snart är det dags för sängen.

För någon månad sedan så var en journalist på mitt jobb för att skriva ett repotage om mig eftersom att jag har Adhd och har ett fast jobb. Dem ville visa för folket att man kan sköta ett vanligt jobb även om man har diagnos. Idag kom en fotograf till jobbet och skulle ta bilder till tidningen. Vi höll på i 2 timmar och på onsdag kommer han hem till oss och tar dem sista pressbilderna.

Fotografen har Asperger och då började jag prata om det här. Våran Bokstavsbarn förening. Jag frågade om vi kunde anlita honom till att ta fotografera press bilder på oss som driver bokstavsbarn. Han svarade att han skulle bjuda på det. Vad jag vet är det skapligt dyrt att gå till en proffsfotograf och nu ville han hjälpa oss med vårat projekt och ta bilderna gratis. Det kan inte bli bättre.

Tidnings repotaget som är på 2 och en halv a4 sidor kommer att publiceras i oktober i tidningen Dagens arbete. Vi tog runt 600-800 bilder idag och jag hoppas att någon av dom blev bra.

Igår så träffade Jag Simon och Linus. Dom två andra ledarna av vårat projekt. Vi åkte till Mc donalds och alla hade tröjor där det stod Bokstavsbarn på ryggen. Folk tittade lite på oss när vi var där inne. Tycker det är bra att vi kan synas ute så folk kanske börjar fundera lite. Så här såg vi ut igår i våra tröjor.



Visst är dom väl snygga!

Du kan köpa bokstavsbarn tröjor på www.bokstavsbarn.spreadshirt.se Just dom här modellerna finns inte ännu i shopen men dom kommer att komma in!

Ni får ha det jätte bra tills vi hörs igen. Maila till oss på [email protected] om ni har frågor eller funderingar, tips eller åsikter!

Bokstavsbarn Förevigt /Jimmy Holmström

Kommentarer
Postat av: Piedra

Hej! Vilket jättebra initiativ ni har tagit! ☺ Jag är mamma till två barn med neuropsykiatriska funktionshinder. Blir glad av att ni vill göra detta för att stötta andra "bokstavsbarn".

2011-07-05 @ 09:35:25
URL: http://enplatsilivet.blogspot.com
Postat av: Isa

Jätte snygga tröjor och bra att ni går ut med er reklam, många vet inget om bokstavs barn. På Lördag 23/7 har vi vår bokstavs barns träff i haga parken 11,00 vid fjärils huset. Jag som har 2 barn med olika problem, 1 adhd/ lindrig utvecklingsstörning 1 med lindrig utvecklingsstörning ser fram mot vår dag, då jag som förälder får träffa andra och mina barn får träffa andra barn med ungefär samma problem.Vi ska ha picknick, spela brännboll, fotboll och bara umgås.

2011-07-20 @ 20:44:05
Postat av: Sara

Tufft att ni vågar gå ut med det! :)

2011-07-20 @ 21:50:24
URL: http://cclarstroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0