Rastlösheten tar död på mig

Den här rastlösheten tar död på mig.

I onsdags så hade jag och Andrea varit tillsammans i 3 år och förlovade i 2 år.

Jag klev upp på morgonen och var riktigt trött. Inte mer med det jag åkte till jobbet satte mig i trucken och körde igång. Klockan 10 kände jag mig ännu tröttare och tyckte det var konstigt att jag inte började bli piggade. Jag har diabetes och har haft det sen jag var 18 månader gammal. klockan 10 skulle jag kliva ur trucken och höll på att ramla ihop på golvet. Undrade vad som hände och kände att jag inte mådde specielt bra. Jag tog ett blodprov och låg på 2,9 man ska ligga mellan 5 och 10 och enligt läkarna svimmar man runt 2,0 jag gick iväg och åt lite och kände mig aldrig riktigt bättre. Envis som jag är så fortsatte jag jobba stenhårt och sen var det dags för lunch. Jag fick inte i mig någon mat men fortsatte jobba när lunchen var slut.

Kom hem och hade köpt blommor till Andrea. Gav dom till henne och hon blev jätte glad. Det var dags att äta middag men jag kunde inte äta. Kändes som min mage vänts ut och in.

Sen somnade jag väldigt tidigt på soffan och sov sen i 14 timmar. Mer än dubbelt så länge mot vad jag brukar sova. Jag stannade hemma från jobbet igår och hade fortfarande svårt att äta. Låg på soffan i stort sätt hela dagen och tog en kort promenad för att få lite luft.

Nu till det jobbiga. Jag stannade hemma från jobbet idag också eftersom jag inte känner mig 100 % redo för att jobba. Det jobbiga är att jag mår inte tillräckligt bra för att jobba men inte tillräckligt dåligt för att bara ligga på soffan. Detta gör att jag blir extremt rastlös.

Andrea och Elvira är nu hos Elviras mormor och jag sitter här hemma ensam och har ingenting att göra. På ett sätt är det tur att det inte finns något att göra eftersom att jag inte orkar göra hur mycket som helst. Men jag skulle gärna lägga nytt golv i köket. Riva ner tapeterna och måla om väggarna och springa ett varv runt jorden. 

Jag skulle inte orka göra allt jag skrev men skulle gärna vilja. Förstår ni vilken frustration det blir?

Ibland när jag börjar bli rastlös så kan jag sätta mig och skriva låt texter men har det gått så här långt så har jag inte ro att sätta mig och koncentrera mig på att få texten att flyta på bakrundsmusiken.

Det ända jag gör just nu är att sitta rakt upp och ner och bli mer och mer frustrerad och röker fler och fler cigaretter. 

Nog om min rastlöshet. Nu ska ni få lite info om vad som händer med vårat projekt




Kort info om vår utveckling.

Imorgon ska jag träffa min barndoms vän som idag är gudfar till min dotter. Han kallas Anden och har precis fått diagnosen Adhd. Imorgon så ska han hjälpa mig att designa en logga till våran blivande förening. Så när vi har en egen logga kan vi börja sälja t-shirts med våran logga och på så sätt dra in pengar till föreningen som vi sen kommer kunna använda i vårat arbete.

Nästa vecka ska jag, Linus och Simon träffas och diskutera hur vi ska arbeta med våran förening och skicka papper till skatteverket så vi kan få ett organisations nummer och bli en riktig förening.

Sen tänker vi försöka anordna träffar för ungdomar och kanske för föräldrar också. Jag vill ordna sommar läger men det kostar mycket pengar och kräver att många personer är inblandade. Sen så tror jag att vi i framtiden ska börja med föreläsningar. Ännu är inget klart men vi ska planera.

Så fort vi är en förening så ska jag ta kontakt med personer jag känner bland annat rektorer och personer med erfarenhet av arbete med ungdomar. Sen ska vi börja leta sponsorer och kanske kunna få tillgång till någon lokal att träffas i.

Ni får ha det bra så ska jag springa ett par varv runt jorden innan min rastlöshet försvinner!


/ Jimmy Holmström ordförande

Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter super bra ju! Riktigt kul om det skulle bli ett läger :)!

2011-08-04 @ 21:17:53
URL: http://lnbrnk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0