Ikea

Ingvar Kamprad

Vad vore Sverige utan Ikea? Ikea är bra på många sätt, stort utbud, låga priser och mycket mer. Men det är ingen rolig aktivitet att ta sig igenom ett Ikea varuhus. Någon som håller med?

När jag var liten så kunde jag inte vara på Ikea. Jag fick panik, skrek och slogs. Tack och lov så lär man sig att hantera sina svårigheter med åren och idag kan jag i lugn och ro vandra igenom Ikea utan större problem. Det stora problem är ju människorna som parkerar i mitt gången. Människor som är ivägen i stora folksamlingar är garanterat mitt största problem. Säg att jag ska kolla på lampor och bara hunnit till sofforna. Då väljer 2 personer med kund vagnar att stanna i mitten. Skulle man någonsin göra så i trafiken? Nej nej men nu är man ju på ett varuhus och verkar intee bry sig om andra människor. Detta gör att jag som går med barnvagn måste stanna upp och om dom inte flyttar på sig hitta en annan väg. Springa mellan sofforna för att sedan komma fram till mitt mål.

Sen när man väl tagit sig igenom butiken och sprungit runt som en dåre på tag själv lagret ja då är det dags för kassan. Att stå i kö måste vara bland det tråkigaste som finns. Sen så ska man upp med varorna på bandet för att sen lägga tillbaka dom i vagnen. När jag väl kommit ut genom dörrarna brukar jag bli riktigt trött. När jag var liten var jag vansinnig men nu blir jag bara trött. Som om kroppen går på adrenalin och sedan går ner i viloläge när det är över.

Efter allt detta kommer det värsta av allt. Montering av Ikea möbler.

Jag är väl inte den ända som brukar montera lite och sen börja kolla i beskrivningen. Hehe. Det brukar sluta med att man får göra om allt men nu när vi var på Ikea i början av veckan och kom hem så kollade jag beskrivningen innan jag började.

Monterade ihop 3 stycken billy bokhyllor och satte på dörrar på dom. Det var inga problem. Idiot säkert. Sen monterade jag ett soffbord utan problem. En lampa till vardagsrummet som var lite små knepig men det gick bra.

Nu kom det stora problemet. Tak lampan till sovrummet. Den heter Maskros. Den är jättefin men att montera den måste vara ett psykiskt test.

Nu ska ni få se lite bilder på hur den går från ståltråd till färdig lampa.



14 stycken sånna här fick man att montera runt själva lampan.



Sedan fick man 84 stycken sånna här att montera på stålramen. 84 stycken som ska klickas fast en och en. Min flickvän Andrea satte fast alla ståltrådarna i ramen och en sen skulle jag sätta fast själva "maskroserna" 84 stycken. Riktigt terapi det här.



En på plats med maskrosorna på. Sedan satte Andrea fast alla stål delarna och jag fick klicka på maskrosorna. En riktigt bekväm arbetsställning. Stå i sängen och klicka fast blombladen. Det kändes som att blodet i armarna rann hela vägen ner till benen.



Sen så ser den ut så här när den är färdig. Köp lampan om ni vill ha en riktigt utmaning. Har ni kort stubin och dåligt tålamod så bör ni köpa någon annan.

Vi har fått väldigt många fler medlemmar på facebook väldigt snabbt. Om ni vill gilla oss på facebook ska ni  klicka här 

vi har fått ett mail av en person som vill publicera sin livshistoria i bloggen. Jag ska bara läsa igenom det och kolla så texten är lämplig sedan publiceras den. Om ni vill dela med er av eran berättelse är det bara att maila den till [email protected]

Jag hoppas att ni har det bra där ute!

Skrivet av: Jimmy Holmström

Kommentarer
Postat av: mamman

Mycket snygg lampa! Men monteringen??? Inget för mej ser jag..haha



Bra initiativ killar till både förening och blogg, det är ont om manliga "bokstavsbarn/vuxna" härute som visar att dom finns!

2011-06-30 @ 09:46:29
Postat av: Matilda

Men lampan är snygg!

2011-06-30 @ 12:53:50
URL: http://mlauridsen.blog.com/
Postat av: -micke.-

"för ungdomar"?! Alla gamlingar då?

2011-06-30 @ 14:04:36
Postat av: sara

vi har en sån där lampa med 150 st grejer på. Gissa vem som fick sätta dit alla dom? Jo, jag "för att jag är ju yngst och har mest ork" haha, men det var ganska bra, för då hade jag ju något att göra^^

2011-07-01 @ 16:57:35
URL: http://www.saraedlunds.spotlife.se
Postat av: Emelie fredriksson

Jag köpte den där jävla lampan för ett halvår sen, fy fan vilket jobb!

2011-07-07 @ 15:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0