Soc

Jag var den ända som inte skrev mina minnen med soc i min beskrivning för, jag ville inte.. Det är så komplicerat men ändå så lätt att förstå att jag inte ville skriva det..
Men det var November 2007, jag orkade inte bo hemma längre då min mors man var/är dum i huvet, ända sen mamma o han träffades har han mobbat mig, trakasserat mig och ja.. Och dom träffades 01 eller 02.. Så det hade pågått ett ganska bra tag. Men jag sa till mig själv att nej nu räcker det, gick till min handledare och bad om nummret till soc för jag orkade inte. Fick det och sen drog vidare till Farsta där jag bodde i 2 nätter hos en tjejkompis.
Mamma ringde varje timme men jag stängde bara av telefonen, Pappa ringde och han har jag alltid tyckt om så jag prata med han en stund och sen var det lugnt mellan oss två. 
Sen efter dom dära 2 dagarna åkte jag hem, fixade mig lite och sen drog vidare till skolan. Fråga om jag hade missat något och när jag kom dit var alla som ett frågetecken för dom visste att jag hade dragit men ingen fatta varför jag kommit tillbaka men sen tog läraren in mig i ett rum och ringde mina föräldrar som sedan kom dit, vi hade ett låååååååååångt samtal och tillslut fick jag bo hos min fars bästa vän över helgen tills jag visste vad jag ville göra.
Läraren gav rådet att gå till "VIS-teamet" Så vi gick det.. 11 samtal senare under 4 månaders tid så blev det bättre, ett tag. Det här var då i slutet av 9:an, ungefär mitten på 1:an i gymnasiet var det lika dåligt igen så jag flytta till pappa på heltid, mamma vart så sur så hon slängde ner allt jag hade i papppåsar, men jag har inget emot det, allt skulle iallafall slängas.. 
Men nu 2 år senare så är det typ fortfarande samma, men jag är ju aldrig där så jag vet inte hur det är egentligen, men när vi skulle planera min student så vet jag att, det är fortfarande samma.. Därför har jag tänkt flera gånger om jag ska säga upp kontakten med dom eller inte.. Men men, det här var en ganska fin sammanfattning av hur jag kom kontakt med SOC har ni några frågor är det bara att fråga :)
/Simon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0