NU!!

Nu!! 1,5 vecka senare... Kom jag på inlägget jag skulle göra! Jag är med i kyrkan OCH konfirmationsledare och vi brukar ses dom som är med eller bara vill "hänga där" och just den kvällen skulle vi leka en lek som heter: Trädgårdsmästaren.. Ganska simpel.. Säg att man är 20 pers 1 ska vara trädgårdsmästaren och resten ska vara "ogräs" man sätter/lägger sig på golvet och ringlar ihop sig med varandra så man blir som ogräs, sen är det trädgårdsmästarens tur att försöka få bort "ogräset" genom att "slita o dra" i ogrästet och sen när allt ogräs är borta så har man "vunnit" Efter prata vi lite om leken och i vissa länder kanske man inte får ha en sådan intim lek med de olika könen så kom prästen på att men Simon! Föreningen, skulle du/ni rekommendera denna lek i föreningen om ni t ex skulle träffas.. Det första som kom upp var typ: Shit.. Nära kontakt med as personer är väll inte direkt det första vi vill.. personer med ADHD som ska leka trädgårdsmästare.. Brutna ben och snevridna armar? Shit... Nej tack.. Men sen kom jag på att va fan håller jag på med? Alla är inte såna, jag kan vissa dagar kräva efter närhet medans vissa dagar inte vilja ha den alls.. Folk med ADHD är inte alltid aggressiva, visst det är den fördomen man har men ändå! Så visst kan man leka den leken men kanske inte den första man skulle rekommendera! /Simon

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tack för din reflektion Simon.

2011-11-23 @ 13:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0